- Locatie
Bestuursvleugel Boxtel
- Voorzitter
- Ronald van Meygaarden
Agendapunten
-
02.01
Aan u wordt voorgesteld mevrouw mr. K. van Overdam aan te wijzen als secretaris van de bezwaarschriftencommissie Boxtel / Sint-Michielsgestel en haar tevens aan te wijzen als klachtencoördinator met ingang van 1 april 2022. Met terugwerkende kracht tot 1 januari 2021 mevrouw mr. drs. B.E.M.A. Jong – Miltenburg aan te wijzen als secretaris van de bezwaarschriftencommissie Boxtel / Sint-Michielsgestel en haar tevens aan te wijzen als klachtencoördinator. Daarnaast in verband met personele wijzigingen de aanwijzing van mevrouw mr. V.H.M. Janssen – Thijs als secretaris van de bezwaarschriftencommissie Boxtel / Sint-Michielsgestel en aanwijzing als klachtencoördinator in te trekken.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Mevrouw mr. K. van Overdam met ingang van 1 april 2022 aan te wijzen als secretaris van de Bezwaarschriftencommissie Boxtel/ Sint- Michielsgestel als bedoeld in artikel 6 van de "Verordening behandeling bezwaarschriften 2018".
- Mevrouw mr. K. van Overdam met ingang van 1 april 2022 aan te wijzen als klachtencoördinator voor de behandeling van klachten op grond van het “Klachtenprotocol gemeente Boxtel 2002”.
- Mevrouw mr. drs. B.E.M.A. Jong – Miltenburg aan te wijzen als secretaris van de Bezwaarschriftencommissie Boxtel/ Sint- Michielsgestel als bedoeld in artikel 6 van de "Verordening behandeling bezwaarschriften 2018".
- Mevrouw mr. drs. B.E.M.A. Jong – Miltenburg aan te wijzen als klachtencoördinator voor de behandeling van klachten op grond van het “Klachtenprotocol gemeente Boxtel 2002”.
- De aanwijzing van mevrouw mr. V.H.M. Janssen – Thijs in als secretaris van de bezwaarschriftencommissie in te trekken.
- De aanwijzing van mevrouw mr. V.H.M. Janssen – Thijs als klachtencoördinator in te trekken.
Besluit
- Mevrouw mr. K. van Overdam met ingang van 1 april 2022 aan te wijzen als secretaris van de Bezwaarschriftencommissie Boxtel/ Sint- Michielsgestel als bedoeld in artikel 6 van de "Verordening behandeling bezwaarschriften 2018".
- Mevrouw mr. K. van Overdam met ingang van 1 april 2022 aan te wijzen als klachtencoördinator voor de behandeling van klachten op grond van het “Klachtenprotocol gemeente Boxtel 2002”.
- Mevrouw mr. drs. B.E.M.A. Jong – Miltenburg aan te wijzen als secretaris van de Bezwaarschriftencommissie Boxtel/ Sint- Michielsgestel als bedoeld in artikel 6 van de "Verordening behandeling bezwaarschriften 2018".
- Mevrouw mr. drs. B.E.M.A. Jong – Miltenburg aan te wijzen als klachtencoördinator voor de behandeling van klachten op grond van het “Klachtenprotocol gemeente Boxtel 2002”.
- De aanwijzing van mevrouw mr. V.H.M. Janssen – Thijs in als secretaris van de bezwaarschriftencommissie in te trekken.
- De aanwijzing van mevrouw mr. V.H.M. Janssen – Thijs als klachtencoördinator in te trekken.
-
02.02
Een regentonactie is een goede bijdrage aan klimaatbewustzijn en waterbesparing. Een laagdrempelige korting bij de aanschaf van een regenton bij een lokale winkel is een voortzetting van de regentonactie 2021 zoals opgezet in Sint-Michielsgestel. De actie van vorig jaar in Sint-Michielsgestel heeft een aantal leerpunten opgeleverd welke in huidig voorstel voor Boxtel zijn verwerkt. Iedere inwoner kan met de bon bij de aangesloten winkel een regenton aanschaffen, de winkelier controleert op woonplaats en kan deze korting verrekenen met de gemeente. De actie loopt in april of mei en wordt tot 2026 jaarlijks herhaald.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- In te stemmen met een jaarlijkse regentonactie tot 2026 in de maanden april of mei waarbij er 20 euro korting wordt verstrekt voor een inwoner bij aanschaf van een regenton bij de aangesloten lokale winkels.
- Na deze periode vindt een evaluatie plaats.
Besluit
- In te stemmen met een jaarlijkse regentonactie tot 2026 in de maanden april of mei waarbij er 20 euro korting wordt verstrekt voor een inwoner bij aanschaf van een regenton bij de aangesloten lokale winkels.
- Na deze periode vindt een evaluatie plaats.
-
02.03
In de raadsvergadering van 22 december 2021 zijn de voorlopige OZB-tarieven voor 2022 vastgesteld. Dit, in afwachting van de definitieve ontwikkeling van de WOZ-waarden. Op dit moment is nog geen reële tariefberekening mogelijk omdat de nieuwe WOZ-waarden nog niet bekend zijn. Daarom wordt thans een voorstel gedaan zonder vermelding van de tarieven. De tarieven worden vervolgens later in het raadsvoorstel opgenomen. Hiermee wordt bereikt dat de tarieven zo reëel als mogelijk worden bepaald en hiermee een opbrengst OZB wordt verkregen die goed aansluit bij hetgeen in de begroting is opgenomen, met dien verstande dat de inflatiecorrectie bepaald wordt op 3,4%. Hierdoor wordt voorkomen dat de lasten voor burgers en bedrijven hoger uitvallen dan de bedoeling is. Het vorenstaande is op 11 januari 2022 jl. tevens ter kennis gebracht van het presidium.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De raad voor te stellen om de ‘Verordening tot eerste wijziging van de Verordening onroerendezaakbelastingen 2022’ vast te stellen
Besluit
De raad voor te stellen om de ‘Verordening tot eerste wijziging van de Verordening onroerendezaakbelastingen 2022’ vast te stellen
-
02.04
Op 1 maart 2022 loopt de eerste termijn van de heer mr. A. Bouteibi als voorzitter van de bezwaarschriftencommissie Boxtel / Sint-Michielsgestel af. Hij heeft aangegeven zich nog een tweede termijn voor de bezwaarschriftencommissie te willen inzetten.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- De heer mr. A. Bouteibi met terugwerkende kracht vanaf 1 maart 2022 voor een tweede termijn van zes jaar te benoemen tot voorzitter van de bezwaarschriftencommissie Boxtel / Sint-Michielsgestel.
Besluit
- De heer mr. A. Bouteibi met terugwerkende kracht vanaf 1 maart 2022 voor een tweede termijn van zes jaar te benoemen tot voorzitter van de bezwaarschriftencommissie Boxtel / Sint-Michielsgestel.
-
02.05
De gemeente ontvangt een specifieke uitkering voor het gemeentelijke deel van de middelen uit het Nationaal Programma Onderwijs. Deze specifieke uitkering maakt het mogelijk om complementair aan de aanpak van het onderwijs een bijdrage te leveren aan het wegnemen van de opgelopen vertragingen in de ontwikkeling van leerlingen die de coronapandemie heeft
veroorzaak. In dit voorstel leest u de definitieve keuzes die de gemeente Boxtel maakt wat betreft de inzet van de gemeentelijke NPO middelen.Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Het gemeentelijk NPO-plan vast te stellen, zoals beschreven in bijlage 1.
- De bestedingen voor de uitvoering van het gemeentelijke NPO conform financiële paragraaf beschikbaar te stellen.
Besluit
- Het gemeentelijk NPO-plan vast te stellen, zoals beschreven in bijlage 1.
- De bestedingen voor de uitvoering van het gemeentelijke NPO conform financiële paragraaf beschikbaar te stellen.
-
02.06
In de integrale aanpak van zware criminaliteit en daaraan verbonden ondermijning zijn Brabant en Zeeland al jaren een succesvol voorbeeld voor andere regio’s. Dit vraagt om blijvende aandacht en bijhorend financieel commitment. In verband met het wegvallen van een Rijksbijdrage, is aan alle gemeenten in de regio een structurele aanvullende bijdrage gevraagd
(vanaf 2021), zo ook van Boxtel. De Directeur TF-RIEC (Dhr. A. van Mierlo), heeft tijdens het overleg van de Lokale Stuurgroep Ondermijning Meierij op 13 november 2020, toelichting gegeven op de gevraagde structurele additionele financiële bijdrage voor het RIEC. De colleges van Vught, Sint-Michielsgestel en Boxtel hebben hierop in april 2021 besloten om een voorlopige eenmalige aanvullende financiële bijdrage voor het jaar 2021 toe te kennen. Daarnaast heeft het college besloten een de gevraagde structurele financiële bijdrage voor 2022 e.v. opnieuw te heroverwegen aan de hand van drie verbeterpunten. Deze heroverweging welke zal plaatsvinden begin 2022. Op 15 december 2021 zijn aanvullende stukken vanuit het RIEC ontvangen (zie bijlagen), om terugkoppeling te geven over de drie verbeterpunten. Op 3 februari jl. heeft de directeur TF-RIEC binnen het overleg van de Lokale Stuurgroep Ondermijning Meierij verdere toelichting gegeven op de aanvullende stukken.Bijlagen
Voorgesteld besluit
- In te stemmen met een incidentele aanvullende bijdrage TF-RIEC voor het jaar 2022 met een nieuw evaluatiemoment in oktober 2022.
Besluit
- In te stemmen met een incidentele aanvullende bijdrage TF-RIEC voor het jaar 2022 met een nieuw evaluatiemoment in oktober 2022.
-
02.07
Bij de op 23 januari 2020 door de gemeenteraad vastgestelde Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen Boxtel 2020, horen twee uitvoeringsregelingen, welke vastgesteld zijn in november 2020. Dit zijn de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Boxtel 2020 en de Beheerregeling basisregistratie personen Boxtel 2020.
De Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Boxtel 2020 regelt aan wie de gemeente gegevens uit de basisregistratie mag verstrekken en onder welke voorwaarden. Om personen die een bijzonder jubileum te vieren hebben, bijvoorbeeld het bereiken van de leeftijd van 100 jaar of een 60-jarig huwelijk, te kunnen verrassen met bloemen of een bezoek, wil de gemeente de gegevens die daarvoor nodig zijn raadplegen uit de Basisregistratie Personen (BRP). In de huidige regeling is dit niet geregeld. Met de voorgestelde wijzigingen is dit alsnog mogelijk te maken.Bijlagen
Voorgesteld besluit
Besluit tot 1e wijziging van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Boxtel 2020 vast te stellen en te publiceren.
Besluit
Besluit tot 1e wijziging van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Boxtel 2020 vast te stellen en te publiceren.
-
02.08
Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd zaterdag 29 januari 2022 van Combinatie95 over recente ontwikkelingen bouw- en sloopafvalbedrijf Van Kaathoven.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.
Besluit
Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.
-
02.10
Beantwoording vragen ex art 37 RvO d.d. woensdag 9 februari 2022 van PvdA/GroenLinks over een bezuiniging op hagen
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.
Besluit
Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.