- Locatie
Bestuursvleugel Boxtel
- Voorzitter
- Ronald van Meygaarden
Agendapunten
-
02.01
De directie van MijnGemeenteDichtbij heeft haar intentie uitgesproken over de deelname aan de stichting Bizob (Bureau Inkoop Zuidoost Brabant). De toetreding tot deze stichting brengt gestructureerde inkoopondersteuning en meer grip op de rechtmatigheid en doelmatigheid van het handelen van onze gemeenten op het gebied van Inkopen, Aanbesteden en Contractmanagement
.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Bijgaand voorstel met betrekking tot de mogelijkheid om zienswijzen in te dienen door de gemeenteraad op het voornemen om MijnGemeenteDichtbij aan te laten sluiten bij de stichting Bizob door te leiden naar de gemeenteraad en aan de gemeenteraad voor te stellen om geen zienswijze in te dienen.
Besluit
- Bijgaand voorstel met betrekking tot de mogelijkheid om zienswijzen in te dienen door de gemeenteraad op het voornemen om MijnGemeenteDichtbij aan te laten sluiten bij de stichting Bizob door te leiden naar de gemeenteraad en aan de gemeenteraad voor te stellen om geen zienswijze in te dienen.
-
02.02
Afgelopen maanden is in samenwerking met de VNG gewerkt aan een zorgvuldige gegevensuitwisseling tussen Belastingdienst/Toeslagen en gemeenten over de toeslagenaffaire. Dit heeft geresulteerd in een machtiging van de Belastingdienst/Toeslagen aan gemeenten om namens de Belastingdienst/Toeslagen contact op te nemen met de gedupeerden woonachtig in de gemeente Boxtel en hen hulp aan te bieden op het gebied van huisvesting, inkomen, schulden, zorg en gezin
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- In te stemmen met de machtiging van de Belastingdienst om gedupeerden te benaderen in kader van de hersteloperatie toeslagenaffaire.
- De verwerkersovereenkomst en de gebruikersvoorwaarden van het portaal van de Belastingdienst in kader van de gegevensoverdracht tussen Belastingdienst en de gemachtigde te ondertekenen.
- De raad voor te stellen ten laste van de algemene reserve een extra budget beschikbaar te stellen van € 18.800 ter dekking van de extra uitvoeringskosten die voortkomen uit het besluit onder punt 1.
- De raad bij de eerstvolgende bestuursrapportage hierover een besluit te laten nemen.
- Het besluit onder punt 1 vanwege de urgentie uit te voeren, vooruitlopende op de beschikbaarstelling van het budget door de raad, en de raad daarover te informeren(RIB).
Besluit
- In te stemmen met de machtiging van de Belastingdienst om gedupeerden te benaderen in kader van de hersteloperatie toeslagenaffaire.
- De verwerkersovereenkomst en de gebruikersvoorwaarden van het portaal van de Belastingdienst in kader van de gegevensoverdracht tussen Belastingdienst en de gemachtigde te ondertekenen.
- De raad voor te stellen ten laste van de algemene reserve een extra budget beschikbaar te stellen van € 18.800 ter dekking van de extra uitvoeringskosten die voortkomen uit het besluit onder punt 1.
- De raad bij de eerstvolgende bestuursrapportage hierover een besluit te laten nemen.
- Het besluit onder punt 1 vanwege de urgentie uit te voeren, vooruitlopende op de beschikbaarstelling van het budget door de raad, en de raad daarover te informeren(RIB).
-
02.03
Voor het uitvoeren van de wettelijke bodemtaken is in 2011 door de gemeenteraad van Boxtel, samen met 15 andere gemeenten de ‘Nota bodembeleid 2011’ met bijbehorende bodemkwaliteitskaarten opgesteld en vastgesteld. Actualisatie van deze stukken is noodzakelijk gebleken vanwege gewijzigde wet- en regelgeving, voortschrijdende inzichten, toegenomen bodemdata en een gewenste doorkijk naar de aanstaande Omgevingswet. Deze actualisatie is onder begeleiding van de
Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN) gezamenlijk uitgevoerd met de gemeenten in de regio Noordoost-Brabant.
Dit heeft geresulteerd tot de voorliggende regionale ‘Nota bodembeheer 2019-2024’ en bijbehorende bodemkwaliteitskaarten. Op grond van het Besluit Bodemkwaliteit is het aan de gemeenteraad om deze stukken vast te stellen. De stukken hebben voor een periode van 6 weken ter inzage gelegen en inmiddels hebben de meeste deelnemende gemeenten in de regio deze stukken vastgesteld.Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Aan de raad voor te stellen om de regionale ‘Nota bodembeheer 2019-2024’ en de bodemkwaliteitskaarten vast te stellen;
- Aan de raad voor te stellen om de regionale ‘Nota bodembeleid 2011’ en de bodemkwaliteitskaarten in te trekken;
- De inspraakreactie door middel van de bijgevoegde brief te beantwoorden
Besluit
- Aan de raad voor te stellen om de regionale ‘Nota bodembeheer 2019-2024’ en de bodemkwaliteitskaarten vast te stellen;
- Aan de raad voor te stellen om de regionale ‘Nota bodembeleid 2011’ en de bodemkwaliteitskaarten in te trekken;
- De inspraakreactie door middel van de bijgevoegde brief te beantwoorden
-
02.05
Gedurende de periode van 16 december 2020 tot en met 7 februari jl. 2021 was de reguliere kinderopvang wederom gesloten. Inmiddels is de kinderopvang (dagopvang) weer geopend. Opnieuw wordt aan de gemeenten gevraagd om ouders die de eigen bijdrage voor kinderopvang voor gemeentelijke regelingen, te weten peuteropvang (pov), voorschoolse educatie (ve), en de sociaal medische indicatie (smi) hebben doorbetaald of nog doorbetalen, tegemoet te komen. De werkwijze van vorig jaar wordt hiermee herhaald. Zie eerdere besluitvorming door het college d.d. 14 april 2020 waarmee is ingestemd met de vergoeding
over de eerste periode van sluiting.Bijlagen
Voorgesteld besluit
- In te stemmen met het vergoeden van de eigen bijdrage van ouders die gebruik maken van een gemeentelijke regeling peuteropvang, voorschoolse educatie of op basis van een sociaal medische indicatie in de periode van 16 december 2020 tot en met 7 februari 2021 en die hun eigen bijdrage hebben doorbetaald.
- De kosten, circa € 4.823,00 te dekken uit FCL kinderopvang.
Besluit
- In te stemmen met het vergoeden van de eigen bijdrage van ouders die gebruik maken van een gemeentelijke regeling peuteropvang, voorschoolse educatie of op basis van een sociaal medische indicatie in de periode van 16 december 2020 tot en met 7 februari 2021 en die hun eigen bijdrage hebben doorbetaald.
- De kosten, circa € 4.823,00 te dekken uit FCL kinderopvang.
-
02.06
Uw college heeft in 2020 ingestemd met deelname aan de samenwerking rondom Van Gogh Nationaal Park. U heeft hiervoor een structurele partnerbijdrage van € 12.500,- toegezegd voor de periode 2021-2023. Binnen Van Gogh Nationaal Park ligt het primaat op natuur en landschap in relatie tot maatschappelijke opgaven met een zogeheten ontwikkelingsgerichte aanpak. De voorliggende samenwerkingsovereenkomst bevat afspraken over de nieuwe bestuurlijke organisatie in het Van Gogh Nationaal Park (VGNP). Eén van de afspraken is het instellen van een bestuurlijke regiegroep.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- In te stemmen met de Samenwerkingsovereenkomst Van Gogh Nationaal Park 2021-2023
- De ondertekening van de overeenkomst voor onze gemeente te mandateren aan portefeuillehouder D. van Laarhoven
Besluit
- In te stemmen met de Samenwerkingsovereenkomst Van Gogh Nationaal Park 2021-2023
- De ondertekening van de overeenkomst voor onze gemeente te mandateren aan portefeuillehouder D. van Laarhoven
-
02.07
Voor de toewijzing van 51 koopwoningen in nieuwbouwplan Langen Linden (Lindenlust) heeft ontwikkelaar Dura Vermeer volgens afspraak in de anterieure overeenkomst een loting bij de notaris laten plaatsvinden. Hiervan is proces verbaal door de notaris opgemaakt
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Kennis te nemen van het proces verbaal van de loting voor 51 woningen in Langen Linden (Lindenlust) en de interne evaluatie.
Besluit
- Kennis te nemen van het proces verbaal van de loting voor 51 woningen in Langen Linden (Lindenlust) en de interne evaluatie.
-
02.09
Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd 25 februari 2021 van fractie D66 over herijking van het gemeentefonds - 1260543
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.
Besluit
- Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.