Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

college B&W Boxtel

dinsdag 11 februari 2025

09:00 - 14:00
Locatie

Oude Raadzaal Boxtel

Voorzitter
Ronald van Meygaarden

Agendapunten

  1. 02.01.OB

    Raadsinformatiebrief proces ombuigingen

    Voorgesteld besluit

    In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.

    Besluit

    In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.

  2. 02.02.OB

    Raadsinformatiebrief

    Voorgesteld besluit

    In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.

    Besluit

    In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.

  3. 02.04.OB

    Voor de inzameling van grond- en afvalstoffen heeft de gemeente Boxtel de beschikking over vier inzamelvoertuigen welke toekomstgericht ook noodzakelijk zijn.
    Van deze voertuigen dienen er drie te worden vervangen waarbij met de aanschaf rekening gehouden wordt met de toekomstige, ondergrondse wijze van inzameling van grond- en afvalstoffen.
    In het investeringsprogramma is voor twee van de voertuigen een investeringsbedrag opgenomen in het jaar 2024.
    Deze bedragen zijn echter niet toereikend voor de vervanging. Daarnaast is voor het derde voertuig in het verleden verzuimd om een vervangingsinvestering op te nemen.
    Het beschikbare investeringsbudget bedraagt € 400.000,-. Benodigd is een bedrag van € 1.115.000,-.

    Voorgesteld besluit

    1. Het extra benodigd krediet ten bedrage van € 715.000,- voor de vervanging van drie inzamelvoertuigen mee te nemen in de Eerste Bestuursrapportage 2025; 
    2. De afschrijvingstermijn voor de inzamelvoertuigen, in afwijking van de Nota uitvoeringsregeling activeren, afschrijving en rente 2024 (8 jaar), vast te stellen op 12 jaar; 
    3. De financiële gevolgen, eerste jaar € 42.800,-, mee te nemen binnen de gesloten financiering afval welke gevolgen kunnen hebben voor de afvalstoffenheffing 2026 en/of de voorziening afval: 
    4. Vooruitlopend op de vaststelling van de Eerste Bestuursrapportage 2025 te starten met de inkoopprocedure

    Besluit

    1. Het extra benodigd krediet ten bedrage van € 715.000,- voor de vervanging van drie inzamelvoertuigen mee te nemen in de Eerste Bestuursrapportage 2025; 
    2. De afschrijvingstermijn voor de inzamelvoertuigen, in afwijking van de Nota uitvoeringsregeling activeren, afschrijving en rente 2024 (8 jaar), vast te stellen op 12 jaar; 
    3. De financiële gevolgen, eerste jaar € 42.800,-, mee te nemen binnen de gesloten financiering afval welke gevolgen kunnen hebben voor de afvalstoffenheffing 2026 en/of de voorziening afval: 
    4. Vooruitlopend op de vaststelling van de Eerste Bestuursrapportage 2025 te starten met de inkoopprocedure.

  4. 02.05.OB

    Beantwoording vragen ex art. 37 Reglement van Orde, d.d. 6 november 2024 van CDA over .

    Voorgesteld besluit

    In te stemmen met de bijgevoegde antwoordbrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.

    Besluit

    In te stemmen met de bijgevoegde antwoordbrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.