- Locatie
Oude Raadzaal Boxtel
- Voorzitter
- Ronald van Meygaarden
Agendapunten
-
02.01.OB
Raadsinformatiebrief Regionaal meerjarig bedrijventerreinprogramma
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de
gemeenteraad te verzenden.
2. In te stemmen met Programmering Bedrijventerreinen RNOB en deze via de Griffie aan de
gemeenteraad te verzenden.Besluit
1. In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de
gemeenteraad te verzenden.
2. In te stemmen met Programmering Bedrijventerreinen RNOB en deze via de Griffie aan de
gemeenteraad te verzenden. -
02.02.OB
Het ‘Beleidsplan Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Boxtel 2025-2029’ (hierna: VTH-beleidsplan) schetst het kader waarbinnen wij als college uitvoering geven aan de vergunning-, toezicht- en handhavingstaken (hierna: VTH-taken) op het gebied van het Omgevingsrecht en de APV. Het VTH-beleidsplan geeft weer hoe wij een eenduidige werkwijze en integrale afweging van de inzet van beschikbare middelen willen bereiken. Daarnaast dient dit beleidsplan als de belangrijkste basis voor het jaarlijks op te stellen uitvoeringsprogramma.
Het VTH-beleidsplan is opgesteld aan de hand van het BIG-8 model en de procescriteria uit het Omgevingsbesluit. Het VTH-beleidsplan bevat in lijn daarmee verschillende elementen. Dit zijn onder andere meerdere doelstellingen, een prioritering van de toezicht en handhavingstaken en de uitvoeringsstrategieën. Tevens zijn opgesteld een nieuwe Leidraad dwangsomhoogtes en begunstigingstermijnen en nieuwe Beleidsregels buitenplanse omgevingsplanactiviteit (hierna: BOPA-beleidsregels).
Dit beleidsplan vervangt en bouwt voor op het tot dan toe geldende ‘Beleid VTH Boxtel 2020-2024’. Gelet op (toekomstige) wettelijke, maatschappelijke en organisatorische ontwikkelingen moet het VTH-beleidsplan gezien worden als een dynamisch document dat tussentijds geëvalueerd en waar nodig aangepast moet worden.Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Het ‘Beleidsplan Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Boxtel 2025-2029’ met bijlagenbundel vast te stellen.
2. De ‘Leidraad dwangsomhoogtes en begunstigingstermijnen, Boxtel 2025’ vast te stellen.
3. De ‘Beleidsregels buitenplanse omgevingsplanactiviteiten (BOPA) Boxtel 2025’ vast te stellen.
4. In te stemmen met de raadsinformatiebrief en deze samen met het ‘Beleidsplan Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Boxtel 2025-2029’ en de bijlagenbundel naar de gemeenteraad te zenden;
5. Het ‘Beleidsplan Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Boxtel 2025-2029’ met bijlagenbundel ter kennisgeving naar de provincie te zenden.Besluit
1. Het ‘Beleidsplan Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Boxtel 2025-2029’ met bijlagenbundel vast te stellen.
2. De ‘Leidraad dwangsomhoogtes en begunstigingstermijnen, Boxtel 2025’ vast te stellen.
3. De ‘Beleidsregels buitenplanse omgevingsplanactiviteiten (BOPA) Boxtel 2025’ vast te stellen.
4. In te stemmen met de raadsinformatiebrief en deze samen met het ‘Beleidsplan Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Boxtel 2025-2029’ en de bijlagenbundel naar de gemeenteraad te zenden;
5. Het ‘Beleidsplan Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Boxtel 2025-2029’ met bijlagenbundel ter kennisgeving naar de provincie te zenden. -
02.03.OB
Beantwoording vragen ex art. 37 Reglement van Orde, d.d. 23 oktober 2024 van PvdA/GroenLinks over Art 37 vragen van PvdA-GroenLinks Boxtel- ODBN.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
In te stemmen met de bijgevoegde antwoordbrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.
Besluit
In te stemmen met de bijgevoegde antwoordbrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.
-
02.04.OB
Raadsinformatiebrief
Bijlagen
Voorgesteld besluit
In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.
Besluit
In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.
-
02.06.OB
De accountant splitst haar werkzaamheden in twee delen. Te weten, de interimcontrole en de jaarrekeningcontrole.
De bevindingen van deze controle legt de accountant, Crowe Foederer, vast in de managementletter. De managementletter is op 6 november toegelicht door de accountant aan portefeuillehouder financiën en de gemeentesecretaris.
De managementletter is onder te verdelen in:
1. Management samenvatting in hoofdstuk 1
2. Overzicht van interim bevindingen in hoofdstuk 2
3. Belangrijkste interim bevindingen in hoofdstuk 3Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Kennis te nemen van de managementletter van de gemeente Boxtel
2. Kennis te nemen van de verbetermaatregelen zoals opgenomen in de managementletter van GR MijnGemeenteDichtbij
3. De managementletter van de gemeente Boxtel ter kennisname door te sturen naar de auditcommissie
4. In te stemmen met de raadsinformatiebrief en deze via de griffie aan de gemeenteraad te sturen.Besluit
1. Kennis te nemen van de managementletter van de gemeente Boxtel
2. Kennis te nemen van de verbetermaatregelen zoals opgenomen in de managementletter van GR MijnGemeenteDichtbij
3. De managementletter van de gemeente Boxtel ter kennisname door te sturen naar de auditcommissie
4. In te stemmen met de raadsinformatiebrief en deze via de griffie aan de gemeenteraad te sturen. -
02.08.OB
De afgelopen jaren heeft Brede Scholen Boxtel (BSB) de subsidie ontvangen voor de uitvoering van de BRC. De doelstelling van deze regeling is het bevorderen van de gezondheid, sport- en beweegstimulering, cultuurparticipatie en het versterken van de sociale basis. Wij willen de inzet van deze middelen beter laten aansluiten bij de uitgangspunten van de doelstellingen van de SPUK-Gala en de doelstellingen uit het nieuwe cultuurbeleid. Wij zien de BSB hierin als goede partner om deze taken op te pakken. Wij adviseren daarom om voor de periode tot en met 2026 de BSB als partner aan te wijzen voor de uitvoering van de BRC-regeling.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Aan de BSB de opdracht te verlenen om de BRC-regeling in 2025 en 2026 uit te voeren.
2. Voor de uitvoering van de opdracht de subsidieovereenkomst en het activiteitenplan vast te stellen.
3. Voor de uitvoering in 2025 een subsidie te verlenen van € 432.000, - . Deze subsidie te dekken vanuit de SPUK/GALA - middelen en de lopende subsidies.
4. In te stemmen met de raadsinformatiebrief en deze via de griffie aan de gemeenteraad te sturen.Besluit
1. Aan de BSB de opdracht te verlenen om de BRC-regeling in 2025 en 2026 uit te voeren.
2. Voor de uitvoering van de opdracht de subsidieovereenkomst en het activiteitenplan vast te stellen.
3. Voor de uitvoering in 2025 een subsidie te verlenen van € 432.000, - . Deze subsidie te dekken vanuit de SPUK/GALA - middelen en de lopende subsidies.
4. In te stemmen met de raadsinformatiebrief en deze via de griffie aan de gemeenteraad te sturen. -
02.11.OB
Ter versnelling van de energietransitie wordt voorgesteld een Samenwerkingsovereenkomst te tekenen met Enexis Netbeheer BV voor de verzwaring van het elektriciteitsnet in de gemeente.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. In te stemmen met het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst versnellingsopgave netverzwaringen met Enexis netbeheer BV.
2. Voor de ondertekening mandaat te verlenen aan wethouders D. van Laarhoven-van Abeelen en F. van Nistelrooij.Besluiten
1. In te stemmen met het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst versnellingsopgave netverzwaringen met Enexis netbeheer BV.
2. Voor de ondertekening mandaat te verlenen aan wethouders D. van Laarhoven-van Abeelen en F. van Nistelrooij.1. In te stemmen met het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst versnellingsopgave netverzwaringen met Enexis netbeheer BV.
2. Voor de ondertekening mandaat te verlenen aan wethouders D. van Laarhoven-van Abeelen en F. van Nistelrooij.